fredag 2 september 2011

Ingen tvekan

Jag tvekar inte längre. Det var skitbra gjort av mig att börja på skrivarlinjen på Sundbybergs Folkhögskola! Jag älskar det! Jag känner mig så kreativ och produktiv, jag bara spottar ur mig text! Alla övningar vi gör är så inspirerande och frigörande, det känns redan som att jag har lärt mig massor! Just nu håller vi på med poesi. Sedan blir det novell, dramatik och roman. Och i vår kommer vi att arbeta med ett längre projekt. Tid att påbörja en bok då kanske? :)

Jag är glad hela tiden, varje dag känns det roligt att gå till skolan. Till skillnad mot förut, när tanken på Södertörn och en C-uppsats i journalistik fick mig att vilja kräkas, eller att bara ligga kvar i sängen, somna om och aldrig gå upp.

Men jag kanske återvänder till journalistiken sedan, vem vet? Just nu känns det i alla fall så himla skönt att vad som helst kan hända. Jag är bara 22 år och det är inte meningen att jag ska ha livet utstakat framför mig redan. Om jag vill testa olika saker så ska jag för fan göra det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar