tisdag 23 augusti 2011

Change

Det har hänt mycket den senaste tiden. Jag har gjort slut med min pojkvän. Och jag har bestämt mig för att ta ett uppehåll från min utbildning. Fast jag inte ens vet vad jag vill göra istället.

Det känns både jävligt bra, kul och spännande, och som att jag håller på att balla ur och inte har en aning om vad fan jag håller på med. Lite skräckblandad förtjusning kan man säga. Men även om det känns otryggt nu så känner jag mig samtidigt... fri. Och lättad. För jag har gått omkring och varit allmänt nere så länge, men inte riktigt kunnat sätta fingret på vad som varit fel. Nu har jag sett till att förändra saker och ting. Och det känns så himla skönt att det händer något. Även om det utifrån kan verka som att jag bara ändrar kurs helt plötsligt så har det ändå legat länge och grott under ytan.

Det var så himla bra att jag åkte till Grebbestad i juli och fick lite miljöombyte och lite nya intryck. Tror att det var det som gav mig energin att ta tag i saker och inte bara fortsätta gå omkring och känna mig less.

I höst ska jag alltså läsa skrivarlinjen på Sundbybergs folkhögskola istället för att skriva C-uppsats i journalistik. Fick veta idag att jag kom in. Men tvekar gör jag ju ändå. Jag är som sagt inte riktigt säker på om jag gör rätt, eller om jag bara håller på att förstöra för mig själv totalt.

Men jag känner att jag behöver ta en paus från allt nu. Jag behöver ägna mig åt mig själv. Jag behöver slippa engagera mig så mycket… Jag har alltid brytt mig så mycket, om allt. Jag orkar inte ge allt längre. Så jag ska ta det här året på folkhögskolan och bara tänka på mig själv och fundera på vad jag vill göra. Men fortfarande skaver det, att jag borde göra någonting mera "vettigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar