onsdag 31 december 2014

Årskrönika

Ja då var 2014 till ända. Det har varit... ett helt okej år. Jag blev klar med plugget i januari och har lyckats hanka mig fram. Det har varit mycket otryggt och jobbigt, jag har varit stressad och haft ångest, men nu är jag ändå förbi det värsta tror jag. Jag har lyckats etablera mig någorlunda, och kan åtnjuta en viss trygghet.

Andra grejer som har varit svåra under året är att jag har förlorat flera vänner och känt mig ensam. Har även känt att jag typ inte har något liv. Alltså aldrig träffar någon, aldrig gör något kul. De perioder jag har varit arbetslös har jag mått dåligt över det, men när jag har jobbat heltid har jag känt det som att det inte finns tid eller energi över till någonting annat över huvud taget. Svårt det där. Januari-mars ska jag jobba sextio procent i alla fall, är mycket glad över det.

Men trots att mycket under 2014 har varit svårt har det funnits positiva saker också!
  • Senast jag skrev var i somras när jag var ute i skärgården för att fira en kompis födelsedag. Det var verkligen en underbar helg.
  • Mitt punkband Betonggolv har kommit igång ordentligt. Här finns en video av när vi spelade på Julpunk på kafé 44 den 19 december. Grymt va? :)
  • Min kusin gifte sig i februari, och min bror fick barn i slutet av mars <3
  • Och jag har en ny pojkvän! :D Han ser ut typ såhär fast sötare :)


Anledningen till att jag knappt skrivit under 2014 är nog just att jag faktiskt mått ganska dåligt. Jag vill inte ha en negativ blogg, ser ingen mening med det, och jag vill inte lämna ut för mycket av mig själv heller. (En jävligt dålig egenskap för en bloggare, jag vet). Jag har också funderat en del på vad jag som journalist egentligen kan skriva på en privat blogg, och det har gjort att jag har hållit tillbaka. Sen har det väl också varit så att jag helt enkelt inte har orkat. Jag har massor av opublicerade inlägg som ligger och skräpar, som jag inte velat/kunnat/orkat slutföra av olika anledningar. Eller som är klara, men som ändå inte känts lämpliga att publicera. Får se om jag trots allt lägger ut några av dem under 2015. Jag hoppas kunna komma igång lite med bloggandet igen i alla fall.

Några fler saker jag ser fram emot nästa år:
  • Jag har tänkt att jag ska spela in några låtar på egen hand, som ett soloprojekt. Om jag ska göra precis allt själv och spela in hemma eller vända mig till en studio har jag inte bestämt ännu, men jag tänker mig i alla fall att jag ska ha några låtar klara för lyssning framåt mars-april.
  • Jag och några vänner har pratat om att åka till Berlin igen i sommar. Fan vad fett det vore!

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar