onsdag 3 juli 2013

Münster

Var ju i Tyskland och hälsade på syrran 9-12 juni. Det var roligt, Münster är en jättefin och mysig stad :) Ren och prydlig, lagom stor, bra för studenter... Inte så speciell dock, det fanns inte direkt några sevärdheter. Men jag känner att jag verkligen gillar Tyskland :)

Syrran verkar däremot måttligt imponerad. Hon tycker att universitetet är oseriöst, Münster för litet och tyskar osofta. De kan inte engelska, de stirrar helt ohämmat (wtf?) m.m. Och om inte människor är sköna, då faller ju typ allt. Jag hade nog inte gillat Irland så mycket om det inte vore för att människor är så underbara där. Eller jag vet inte, jag kan inte se klart, jag är för fan kär i den där ön :P England också för den delen.

Älskar de brittiska öarna, älskar engelska. Vill också vara från ett stort land (ja Irland är ju litet, men de har i alla fall språket), prata ett stort språk, ha tillgång till riktiga storstäder... Det är därför jag gillar Tyskland, det är stort. Fan Sverige är ju en jävla avkrok :( (även om jag älskar Sverige <3)

Lite bilder från Münster








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar