fredag 31 maj 2013

Det kan bli hur som helst

Jag sitter hemma och läser uppsatser och förbereder opposition till seminarierna nästa vecka. En ynka vecka kvar av vårterminen 2013 nu. Jag har lyckats skriva en hel C-uppsats, det är ju sanslöst, och det gör mig så glad och stolt!

I sommar händer en massa roligt. Jag ska: fira midsommar med familjen, se Bad Religion och Tenacious D på Grönan, åka till Tyskland och hälsa på min syster som pluggar en termin i Münster, kanske åka på festival (men antagligen inte), åka till Grebbestad och jobba igen, åka till Gotland med några kompisar och delta i Kubb-VM och slutligen så kanske jag drar till Tyskland igen i augusti för att återförenas med några Erasmus-kompisar från Irland! :D

Och sen så är det bara en termin kvar av utbildningen och jag tror att det kommer bli skitkul för det är bara praktiska kurser: examensarbete och praktik! Efter det så är jag färdigutbildad journalist! Och jag veeet hur arbetsmarknaden ser ut för journalister, men oavsett så kan jag inte låta bli att tagga över hur jävla mäktigt det kommer kännas att ha en kandidatexamen!

Fan, tiden går så fort. De senaste två åren har det hänt så mycket och livet bara fortsätter i turbofart. Jag vet inte ens vad jag gör om ett år. Har jag lyckats få ett jobb? Bor jag kvar i min lilla etta? Det kan bli precis hur som helst. Just nu känns det i alla fall bara kul och spännande :) Visst är det otryggt att inte veta, men det ger en viss frihet också. Jag kan fortfarande bli vad som helst, uppleva vad jag vill. Det finns så många olika vägar jag kan ta. Att ha livet utstakat framför sig är inte min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar