tisdag 26 april 2011

Hyllning till Sum 41

Det här är en hyllning till ett av de band som betytt allra mest för mig, både som musiker och som människa: Sum 41. Jag började lyssna på dem i sjuan och de håller fortfarande (det de gjorde då alltså, de har blivit sämre sen Dave lämnade dem). För mig är Does This Look Infected en av de bästa plattor som gjorts. Favoritlåtar: Mr Amsterdam och Still Waiting. The Hell Song också helt underbar.



Det fanns en period då jag skämdes lite över att lyssna på sån "mtv-rock", men jag är såå över den nu, jag står för min dåliga musiksmak! :) Jag har alltid fått skit från olika håll för någon del av allt jag lyssnar på. Jag har rätt så bred smak (när det gäller rock och punk då), som ni kommer att märka här på bloggen. Finns inget tristare än folk som bara kan lyssna på sin supersmala genre. Jag tycker att det är något skumt med att bara gilla en viss typ av rock, punk eller metal. Till exempel sleaze. Såna rockers är ofta ganska insnöade. Vissa punkare också, speciellt de som hatar trall. Och metalheads ska vi inte ens tala om. Det finns så många metalband, och de flesta låter likadant. De har noll fantasi eftersom deras musiksmak är så inavlad. Men nu ska jag inte slösa mer utrymme på idioter.

Jag är så glad att jag gick och såg Sum 41 i höstas, även om jag fick gå själv. Hade jag inte sett dem hade jag fått ångra mig resten av mitt liv, vem vet om de kommer hit mer? Missade dem 2003 och fick vänta i sju år. Men nu har jag sett dem i alla fall så nu kan jag dö lycklig :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar